Vreemde Plekken In Vacht
| margreetzoet |
|
Newbie

Groep: Members
Gebruikers nr.: 1598

|
Hoi, In de topic over schildklierafwijkingen wordt over hetzelfde probleem gepraat. Onze Zazoe had dezelfde plekken in haar vacht, bij onderzoek hiernaar werd een te traag werkende schildklier geconstateerd. Volgens onze DA is dit logisch omdat de aanmaak van melatonine en de aansturing van de schildklier beide vanuit de hypofyse gebeurd. Het geven van melatonine in de wintermaanden lost waarschijnlijk de kaalheid wel op, maar je moet er het eerste seizoen nog niet te veel van verwachten. Je schijnt pas echt effect te zien in de daaropvolgende winter. (wel weer starten met melatonine in september) Bij Zazoe heeft het goed geholpen, ze is nu al 2 jaar niet meer kaal na dat 3 jaar lang wel geweest te zijn. Dus dan gewoon volhouden?
Groetjes Margreet en Zazoe
|
|
|
| Kobus |
|

Newbie

Gebruikers nr.: 586

|
Kobus heeft,sinds deze winter, ook kale (zwarte) plekken. Hij schijnt er geen last van te hebben, maar het ziet er zo zielig uit!
Ik ben begonnen met het geven van veendrenkstof van Sanofor, een 100% natuurproduct dat toe te passen is bij huid- en vachtproblemen (maar ook maag-darmstoornissen, pigmentstoornissen, stinken uit de bek, winderigheid en het eten van straatvuil) Je moet het wel even volhouden, duurt ongeveer 4-6 weken voor je resultaat ziet, Kobus krijgt het nu bijna 3 weken ( elke avond een lepel op zijn vlees) en zijn vacht voelt nu al veel zachter en dikker aan, en als ik hem aai valt zijn haar ook niet meer zo veel uit ( ik durfde hem bijna niet meer te aaien omdat er zo weing haar overbleef...)
Anyway, een pot van 1000ml kost ongeveer Euro 19 en ik doe er 2 weken mee. Ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes Chantal
|
|
|
| daniellenass |
|
Newbie

Gebruikers nr.: 1373

|
Hai hai Ik dacht ik ga eens zoeken naar kale plekken bij de rhodesian ridgeback en wat je beschrijft en wat ik op de foto's zie is is exact hetzelfde als bij onze Dries. Hij is nu 5 jaar en heeft het met name aan de zijkant. Ik geef hem sinds 2 weken haaruitval multivitamine spray in zijn voer en heb het idee dat het nu wel iets minder wordt...maar eerlijkheidshalve hij ligt ook al 2 dagen in de zon in de serre dus wie weet draagt dat ook bij!
De spray is te verkrijgen bij www.kynoshop.com
Groetjes danielle
|
|
|
| noadog |
|
Newbie

Gebruikers nr.: 908

|
Mijn hond heeft seizoens gebonden kaalheid. Echt kaal op haar flanken niets medisch. Nu heb ik van iemand gehoord dat biotine daar een hele gunstige invloed op heeft. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
|
|
|
[ Script Execution time: 0.0678 ] [ 12 queries used ] [ GZIP Geactiveerd ]
|