Pagina's: (2) 1 [2]   ( Ga naar het eerste ongelezen bericht ) Reply to this topicStart new topic

> Vreemde Plekken In Vacht
margreetzoet
Gepost op: 04 Feb 2010, 16:24:43
Quote Post

Newbie
*

Groep: Members
Gebruikers nr.: 1598

Hoi,

In de topic over schildklierafwijkingen wordt over hetzelfde probleem gepraat.
Onze Zazoe had dezelfde plekken in haar vacht, bij onderzoek hiernaar werd een te traag werkende schildklier geconstateerd. Volgens onze DA is dit logisch omdat de aanmaak van melatonine en de aansturing van de schildklier beide vanuit de hypofyse gebeurd.
Het geven van melatonine in de wintermaanden lost waarschijnlijk de kaalheid wel op, maar je moet er het eerste seizoen nog niet te veel van verwachten. Je schijnt pas echt effect te zien in de daaropvolgende winter. (wel weer starten met melatonine in september)
Bij Zazoe heeft het goed geholpen, ze is nu al 2 jaar niet meer kaal na dat 3 jaar lang wel geweest te zijn. Dus dan gewoon volhouden?

Groetjes Margreet en Zazoe
PMEmail Poster
Boots
Gepost op: 23 Feb 2010, 07:57:19
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 1291

Boots heeft het heel iets in zijn staart. Ik ben er ook voor naar de DA geweest. Ik kreeg iets (ben even de naam kwijt) en dat moest ik twee keer op een dag op de plek in masseren.

Hij heeft er verder geen jeuk aan helemaal niets. Maar ik zag het ineens, dus toch maar even naar de DA gegaan. Ik ga toch nog maar eens terug om dit voor te leggen, misschien dat er dat iets uitkomt, en dat er iets is waarmee het verholpen kan worden.

Boots heeft maar een plek, en die zie je ook alleen maar als ik het je zou aanwijzen zeg maar. Voor iemand die niet weet dat hij die plek daar heeft zou het niet opvallen.

--------------------
Ngwani Chayenna Nduna Askari > Boots
PMEmail PosterUsers Website
Nina
Gepost op: 23 Feb 2010, 12:18:35
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 893

Ik denk dat dat dan eerder puppyschurft (Demodex) is geweest, dat heeft Sjeng ook gehad. Heeft de dierenarts eerst een huidafkrabsel gemaakt toevallig?
PMEmail Poster
pronkrug65
Gepost op: 23 Feb 2010, 14:07:42
Quote Post

Member
**

Gebruikers nr.: 388

Een welgemeend advies, neem ook eens een kijkje op de volgende link en klik door op de laatste vraag:

http://www.rhodesianridgeback-info.com/vraagenantwoord.htm

--------------------
Lezen is denken met het hoofd van een ander in plaats van dat van jezelf.
PM
Boots
Gepost op: 23 Feb 2010, 23:32:03
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 1291

Het was maar een plekje, en die is nu trouwens helemaal weg.

Zodra ik wat zie of denk dat iets niet helemaal juist is ga ik meestal even langs de dierenarts, of ik bel me nicht even die werkt bij de Uithof hier in Utrecht.
Ik ga liever een keer te veel dan te weinig..

Maar ik vond het zo raar omdat hij er verder helemaal geen last van had. Geen jeuk helemaal niks, ik ondekte het op oudjaarsdag gelijk even langs de DA daar heb ik toen die creme gekregen.

Maar gelukkig is het nu weg. Ik check zowieso maandelijks zijn huid..

--------------------
Ngwani Chayenna Nduna Askari > Boots
PMEmail PosterUsers Website
Kobus
Gepost op: 28 Feb 2010, 09:45:57
Quote Post

Newbie
*

Gebruikers nr.: 586

Kobus heeft,sinds deze winter, ook kale (zwarte) plekken.
Hij schijnt er geen last van te hebben, maar het ziet er zo zielig uit!

Ik ben begonnen met het geven van veendrenkstof van Sanofor, een 100% natuurproduct dat toe te passen is bij huid- en vachtproblemen (maar ook maag-darmstoornissen, pigmentstoornissen, stinken uit de bek, winderigheid en het eten van straatvuil)
Je moet het wel even volhouden, duurt ongeveer 4-6 weken voor je resultaat ziet, Kobus krijgt het nu bijna 3 weken ( elke avond een lepel op zijn vlees) en zijn vacht voelt nu al veel zachter en dikker aan, en als ik hem aai valt zijn haar ook niet meer zo veel uit ( ik durfde hem bijna niet meer te aaien omdat er zo weing haar overbleef...)

Anyway, een pot van 1000ml kost ongeveer Euro 19 en ik doe er 2 weken mee.
Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Chantal
PMEmail Poster
robheuvelmans
Gepost op: 08 Mar 2010, 16:24:38
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 38

Onze Neon heeft het ook, elke winter weer, dit jaar trouwens in mindere mate. Schildklierwaarden laten onderzoeken, waren prima in orde. Ik trek elk voorjaar een week met de honden naar zee, elke dag zwemmen en lekker door het zand, de hele dag buiten. Zes weken daarna zijn de plekken weg. Ik doe er niks meer aan. Of de vermindering dit jaar iets te maken heeft met een paardendeken die ik voor hem gekocht heb (zodat ie warmer blijft in de kou/regen) weet ik niet maar zet me nu wel aant denken.

grtz, rob
PMEmail Poster
daniellenass
Gepost op: 10 Mar 2010, 14:48:09
Quote Post

Newbie
*

Gebruikers nr.: 1373

Hai hai
Ik dacht ik ga eens zoeken naar kale plekken bij de rhodesian ridgeback en wat je beschrijft en wat ik op de foto's zie is is exact hetzelfde als bij onze Dries. Hij is nu 5 jaar en heeft het met name aan de zijkant. Ik geef hem sinds 2 weken haaruitval multivitamine spray in zijn voer en heb het idee dat het nu wel iets minder wordt...maar eerlijkheidshalve hij ligt ook al 2 dagen in de zon in de serre dus wie weet draagt dat ook bij!

De spray is te verkrijgen bij www.kynoshop.com

Groetjes
danielle
PMEmail Poster
noadog
Gepost op: 27 Mar 2010, 15:40:57
Quote Post

Newbie
*

Gebruikers nr.: 908

Mijn hond heeft seizoens gebonden kaalheid. Echt kaal op haar flanken niets medisch. Nu heb ik van iemand gehoord dat biotine daar een hele gunstige invloed op heeft. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
PMEmail Poster

Topic Options Pagina's: (2) 1 [2]  Reply to this topicStart new topic

[ Script Execution time: 0.0678 ]   [ 12 queries used ]   [ GZIP Geactiveerd ]

Skin Copyright © 2003 DigitalConfusion.com