Pagina's: (3) [1] 2 3   ( Ga naar het eerste ongelezen bericht ) Reply to this topicStart new topic

> Ontlasting
Patricia
Gepost op: 09 Mar 2010, 15:48:26
Quote Post

Member
**

Groep: Members
Gebruikers nr.: 1587

Ik weet niet goed of ik dit nog kwijt "mag" bij puppy's of dat het bij gezondheid hoort, but here goes!

Mijn pup is 5 maanden oud ennnnn poept iedere dag 6 แ 7 (!!!!) keer.
Bijna niet tegen aan te wandelen.... blink.gif
Het zijn ook geen kleine hoopjes zeg maar, ik kijk iedere keer mijn ogen uit!
Ook is het zo dat hoe later op de dag hij gaat, hoe dunner het wordt.

Inmiddels zijn we overgegaan op ander voer (langzaam aan het mengen met zijn oude voer), dat zou wel verschil uit moeten gaan maken, maar ik zie nog geen verschil.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Groetjes Patricia
PMEmail Poster
daantje11
Gepost op: 09 Mar 2010, 15:50:26
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 831

Wat geef je te eten???

Vers of brokken!!!

Geef je brokken ga dan over op vers vlees!!!!!!
PMEmail PosterUsers Website
Lisanne
Gepost op: 09 Mar 2010, 15:54:58
Quote Post

Newbie
*

Gebruikers nr.: 1564

antar is ook 5 maanden en wij geven ook gewoon brokken. Hij poept ongeveer 4 a 5x per dag. Dat het steeds dunner later op de dag heb ik geen ervaring mee.

--------------------
Groetjes Sander, Lisanne, Dylano en Antar.

Spott * 03-11-1999 - 03-11-2009
Antar * 15-10-2009 -
PMEmail Poster
Patricia
Gepost op: 09 Mar 2010, 16:02:44
Quote Post

Member
**

Ik gaf Eukeneba (kip en rijst) en nu ehm...ben even de naam kwijt maar iig lam en rijs, maar het schijnt nog beter te zijn dan Eukeneba. Zal me eens gaan verdiepen in vers vlees dan....

@Daantje ik begrijp uit al je !!! en ??? dat je hier ervaring mee hebt of dat het helemaal niet goed gaat met mijn hondje?

Groetjes
PMEmail Poster
Kane
Gepost op: 09 Mar 2010, 16:27:24
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 582

Hier ook een hond die veel poepte en allergie kreeg rond een jaar van RC en Euk.
Overgegaan op vers en het is 1x poepen per dag en hooguit eens 2 als ze een groot bot gehad hebben. Ik heb altijd brokjes in huis als ik vers vergeten ben uit de vriezer te halen rolleyes.gif
Dan krijgen ze Dog Lovers Gold een helemaal natuurlijke brok, maar zodra ze
brokjes gehad hebben poepen ze wel gelijk wat meer

--------------------
Groetjes,

Evalien, Kane & Saba
www.Adebowale.nl
Patricia
Gepost op: 09 Mar 2010, 16:42:13
Quote Post

Member
**

Aha...kijk daar heb ik wat aan biggrin.gif en welk vers voer gebruik je dan en geef je dan evenveel (in gewicht) als in normale brokken?

bedankt alvast!
PMEmail Poster
Nina
Gepost op: 09 Mar 2010, 19:53:25
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 893

Wat voor brokken krijgt hij nu? Onze krijgt ook brokken (FarmFood) maar hij poept maar 1-2 keer per dag (als puppy 3 keer). Hij had op vlees zeker niet minder ontlasting, eerder wat meer.
PMEmail Poster
Jolanda&Ducha
Gepost op: 09 Mar 2010, 20:02:37
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 1334

Mijn RRetje poepte ook zowat meer als dat er aan voer in ging ohmy.gif. Omdat ik vond dat ze weinig eten kreeg (ca 400 gram pd), daarvan veel uitpoepte en ook nog eens geen plezier beleefde aan eten (hap, slik, weg...) ben ik (naa uitgebreid inlezen) overgegaan op rauw vlees. Ik ben begonnen met de kant en klaar versies. Daarin heb ik veel verschillende merken gehad: haaksbarf, energique, smuldier, carnibest, duck, lotgering en misschien nog wel andere. Nu voer ik alleen vers vlees. Dit bestel ik op www.herby.nl. Ik voer met het principe 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan.
Kant en Klaar Vlees (KVV) is ook een kwestie van hap slik weg. Grote lappen vlees zorgt dat ze moet knippen en scheuren om te kunnen eten. Op bot moet ze nog meer haar best doen, hoewel een kilo kipkarkas ook in no time weg is... Soms geef ik een runderrib (is wel erg hard hoor, niet voor iedere hond geschikt) ligt ze lekker een uurtje te kauwen en stukjes vlees eraf te trekken.
Ik vind dat Ducha nu beter in haar vacht zit en wittere tanden met minder geur heeft. Haar poeppatroon is enorm veranderd. Ze poept nu 1 of 2 keer per dag een kleine hoeveelheid. De Cairnterrier van mijn vriendin die brokken krijgt poept meer cool.gif. Ook het drinkpatroon is veranderd. Ze drinkt nog maar weinig, kennelijk omdat ze voldoende vocht uit het vlees krijgt.
Kortom, ik vind rauw voeren echt veel beter, ook vanuit de gedachte dat het spijverteringsstelsel van een hond gemaakt is voor rauw vlees.
Je kunt je ori๋nteren door op "kvv", "barf" en "nrv" te googlen.

--------------------
A dog wags his tail with his heart.
PMEmail Poster
daantje11
Gepost op: 09 Mar 2010, 22:22:05
Quote Post

Advanced Member

Nou Keano heeft nog nooit brokken gehad, ja toen wij hem kregen van de fokker.
Toen heeft ze wat brokjes meegegeven voor de eerste dagen en daarna gewoon kvv.
Ik geef het meeste smuldier en daarbij krijg hij barf hapjes voor de tanden.
En hij poept een en soms 2 keer per dag en drinkt weinig en zit goed in zijn vacht en glimt goed.
Ewa
Gepost op: 10 Mar 2010, 07:05:51
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 506

Hallo,

Hier haddden ze ook best veel ontlasting, maar goed als pup zijnde voer je ook meerdere keren per dag en in verhouding tot de hond best veel.
Nadat ze hier een half jaar tot een jaar waren ging ik over op twee keer per dag voeren van de krokante brok van Prins. Nu eten ze veel minder, ontlasting is nu ook hooguit twee keer per dag en drinken doen ze ook weinig.

Suc6

--------------------
Groetjes Ewa
daantje11
Gepost op: 10 Mar 2010, 13:15:21
Quote Post

Advanced Member

Je kan ook op www.barfplaats.nl kijken welk voer je wilt geven en waarom wij geen brokken geven.

Ik vind het wel interresant om te lezen.
Nina
Gepost op: 10 Mar 2010, 15:53:11
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 893

Dat is wel maar ้้n kant van het verhaal. wink.gif En de ene brok is de andere niet. Dat alle brokken slecht zijn is echt te kort door de bocht.
PMEmail Poster
wendy
Gepost op: 10 Mar 2010, 16:00:47
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 623

In veel brokken zit ontzettend veel graan.
Een ingredient waar een hond niet veel mee *kan*, honden zijn imo vlees(botten) eters, carnivoren dus.
Daar is het gebit en maag/darm stelsel op ingesteld.
Als ik jou was zou ik eens KVV geven.
Dat is kompleet vers voer(vlees, gemalen dat wel).
De meeste honden krijgen er minder ontlasting door omdat in tegen stelling tot brok w้l alles verteerd word.
Scheelt een hoop(what's in a word) poep scheppen. biggrin.gif
PMEmail Poster
daantje11
Gepost op: 10 Mar 2010, 19:32:44
Quote Post

Advanced Member

Ik heb al verschillende mensen met kleine hondjes en grote hondjes met vachtproblemen en veel verharen en veel poepen op kvv kunnen krijgen.
En die mensen zeggen, hier komen nooit geen brokken meer in.

Ja ik wist het met mijn vorige honden ook niet, maar ik zou mijn hondje nu echt geen brokken meer willen geven.
Jolanda&Ducha
Gepost op: 10 Mar 2010, 19:59:08
Quote Post

Advanced Member

Gebruikers nr.: 1334

QUOTE (Nina @ 10 Mar 2010, 16:53:11)
Dat is wel maar ้้n kant van het verhaal.  wink.gif En de ene brok is de andere niet. Dat alle brokken slecht zijn is echt te kort door de bocht.

Ik ben het met je eens dat niet alle brok slecht is. Kijk naar de vele honden die toch 10 tot 15 jaar oud worden op brokken. Toch ben ik wel van mening dat vlees voeren beter is... Gezien het spijsverteringsstelsel is het helemaal niet zo vreemd dat honden die zo'n klein beetje brok krijgen allerlei troep van straat eten. Niet dat Ducha dat nu niet meer doet, maar de mensen- en hondenpoep, beschimmeld brood en plastic zijn bijvoorbeeld nu wel uit haar voorkeuren geschrapt!!
Maar goed, brok is wel errug handig. Het is nu eenmaal meer werk om zelf een menu samen te stellen. Het kost ruimte om het vlees te bewaren en als je je niet goed inleest kun je een hond ook schade berokkenen...

--------------------
A dog wags his tail with his heart.
PMEmail Poster

Topic Options Pagina's: (3) [1] 2 3  Reply to this topicStart new topic

[ Script Execution time: 0.0766 ]   [ 12 queries used ]   [ GZIP Geactiveerd ]

Skin Copyright © 2003 DigitalConfusion.com