Mijn RRetje poepte ook zowat meer als dat er aan voer in ging

. Omdat ik vond dat ze weinig eten kreeg (ca 400 gram pd), daarvan veel uitpoepte en ook nog eens geen plezier beleefde aan eten (hap, slik, weg...) ben ik (naa uitgebreid inlezen) overgegaan op rauw vlees. Ik ben begonnen met de kant en klaar versies. Daarin heb ik veel verschillende merken gehad: haaksbarf, energique, smuldier, carnibest, duck, lotgering en misschien nog wel andere. Nu voer ik alleen vers vlees. Dit bestel ik op www.herby.nl. Ik voer met het principe 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan.
Kant en Klaar Vlees (KVV) is ook een kwestie van hap slik weg. Grote lappen vlees zorgt dat ze moet knippen en scheuren om te kunnen eten. Op bot moet ze nog meer haar best doen, hoewel een kilo kipkarkas ook in no time weg is... Soms geef ik een runderrib (is wel erg hard hoor, niet voor iedere hond geschikt) ligt ze lekker een uurtje te kauwen en stukjes vlees eraf te trekken.
Ik vind dat Ducha nu beter in haar vacht zit en wittere tanden met minder geur heeft. Haar poeppatroon is enorm veranderd. Ze poept nu 1 of 2 keer per dag een kleine hoeveelheid. De Cairnterrier van mijn vriendin die brokken krijgt poept meer

. Ook het drinkpatroon is veranderd. Ze drinkt nog maar weinig, kennelijk omdat ze voldoende vocht uit het vlees krijgt.
Kortom, ik vind rauw voeren echt veel beter, ook vanuit de gedachte dat het spijverteringsstelsel van een hond gemaakt is voor rauw vlees.
Je kunt je ori๋nteren door op "kvv", "barf" en "nrv" te googlen.
A dog wags his tail with his heart.