Hd & Ed Van Fluit
| Kane |
|

Advanced Member

Groep: Members
Gebruikers nr.: 582

|
Maar je wil liever geen liver puppies?? Dan moet je dus een reu zoeken die geen liver gen draagt. Denk dat heel veel mensen hier wel leuke reuen kennen, maar kunnen die wat aanvullen aan jou teefje? Of kijk je daar niet naar? Wil je tot ver in het buitenland gaan? Of het liefste uit de buurt?? Wil je een reu die al vaker gebruikt is in de buurt, of liever iets speciaals? Wil je een totaaaaaaaaal andere bloedlijn of mag er wel iets kruisen? Wat voor erfelijke dingen komen voor in jou lijn en wat uit de reu zn lijn? enz enz Denk dat je eerst op papier moet zetten wat je wel en niet wilt en dan gaan zoeken, zoeken,zoeken opschrijven wat je tegen komt en gaan wegstrepen, lijkt mij zoooooo moeilijk om een goede match te vinden!!! Misschien kan je de fokker vragen of die ideen heeft in bloedlijnen?
--------------------
Groetjes,
Evalien, Kane & Saba www.Adebowale.nl
|
|
|
| Axel |
|

Advanced Member

Gebruikers nr.: 24

|
http://www.rhodesian-ridgeback-pedigree.org/ misschien ken je deze site al? Hier kan je ook honden met elkaar kruisen en zien hoeveel inteelt percentage je hebt op de x aantal generaties wat je wilt zien. Eerst stamboom zoeken de code overnemen en dan trial pedigree, je reu in voeren en het aantal generatie's en je pc doet de rest. Het is niet makkelijk om een passende reu te vinden je moet inderdaad met veel dingen rekening houden en dan de natuur zijn werk laten doen, succes. Leonie
--------------------
|
|
|
| Ewa |
|

Advanced Member

Gebruikers nr.: 506

|
Das een handige site Zo iets hebben wij ook bij de paarden, en dat is soms verdomd handig Het valt ook zeker niet mee om een goede reu te vinden. Persoonlijk hou ik van veel masker en mogen ze tarwe kleurig tot donkerde zijn. Qua verbeter punten ten opzichte van Fluit, meer borst, wat zwaarder iets stabieler karakter. Fluit d'r ogen zijn iets wat aan de lichte kant. fff moeilijk hoor om objectief naar je eigen hond te kijken. Verder wil ik best wel iets rijden voor een reu, het buitenland hoeft van mij niet. Misschien is het ook wel verstandig om een ervaren reu te zoeken, omdat Fluit natuurlijk geen ervaring heeft. Graag wil ik ook nog iets met Glenaholm er in. ach en zo word mijn lijst steeds korter.
--------------------
Groetjes Ewa
|
|
|
| Axel |
|

Advanced Member

Gebruikers nr.: 24

|
Het duurt even voordat ze de site updaten. Als ze erop staat dan kan je heel veel generaties terug kijken van Fluit, erg leuk en leerzaam. Fluit x Kenzo is ook inteelt en hij heeft geen masker dus dat word hem niet lol  .. Succes ik ben benieuwd. Gr Leonie
--------------------
|
|
|
| Ewa |
|

Advanced Member

|
he das er dan weer een minder Inteelt is altijd leuk om door te spitten en uit te zoeken. Bij onze friese merrie doe ik het ook elk jaar en dan schrik je soms heel erg. Bij de paarden kijken we nu ook naar verwantschap %, maar dat is nog helemaal niet niet bij honden. Trouwens bij de paarden is ook veel meer bekend over de nakommelingen etc. Het blijft altijd lastig en soms is fokken = gokken.
--------------------
Groetjes Ewa
|
|
|
| Sabine van Meurs |
|
Newbie

Gebruikers nr.: 1698

|
| QUOTE (Ewa @ 04 Mar 2010, 18:55:14) | Hallo Kane,
Nou ik heb meerdere gezien die mij wel aanspraken, maar dan ging ik de lijnen bekijken en die waren dan net iets te dicht bij Fluit. (daarom vond ik ze wel leuk denk ik. hihihi) Het is wel erg leuk om de stamboom van je hond helemaal uit te pluizen nu kwam ik er achter dat niet alleen de vader van Fluit liver vereerft, maar aan moeders kant zit het ook redelijk veel. Zelf ben ik geen fan van wit, dus dat is dan ook iets waar ik naar kijk, maar ja het zegt soms ook allemaal niets. Maar als jullie nog een leuke reu zien.... |
hallo Fluit, zag net je berchtje op het forum, fijn dat je zulke goede uitslagen hebt,heb je vast van mij, en natuurlijk van je knappe moeder over de livernose,ik Boebes, vererft zeker livernose's maar je moeder doet dit dus niet,al heeft zij misschien livers bij haar familie staan, Jua is dominant zwart,er zijn geen pups bij haar geboren met livernose's, als jij een knappe man hebt gevonden en deze heeft ook het dominant zwarte gen, dit kun je zien aan de evt. eerdere nestjes van hem, dan kun je er zeker van zijn dat je geen livertjes krijgt (wel jammer,hihi) mocht je knappe vent nog niet eerder puppies hebben gehad dan wordt het iets moeilijker achter te komen, maar de kans is sowieso klein dat er livertjes komen als je met een zwartneus een relatie aangaat veel succes met het vinden van je vriend, liefs van je vader Boebes
|
|
|
| Ewa |
|

Advanced Member

|
| QUOTE | hallo Fluit,
zag net je berchtje op het forum, fijn dat je zulke goede uitslagen hebt,heb je vast van mij, en natuurlijk van je knappe moeder
over de livernose,ik Boebes, vererft zeker livernose's maar je moeder doet dit dus niet,al heeft zij misschien livers bij haar familie staan, Jua is dominant zwart,er zijn geen pups bij haar geboren met livernose's,
als jij een knappe man hebt gevonden en deze heeft ook het dominant zwarte gen, dit kun je zien aan de evt. eerdere nestjes van hem, dan kun je er zeker van zijn dat je geen livertjes krijgt (wel jammer,hihi)
mocht je knappe vent nog niet eerder puppies hebben gehad dan wordt het iets moeilijker achter te komen, maar de kans is sowieso klein dat er livertjes komen als je met een zwartneus een relatie aangaat
veel succes met het vinden van je vriend,
liefs van je vader Boebes |
Hallo, Wij zijn ook blij met de goede resultaten van de hd en ed. ( ik werk bij een da en ik weet inmiddels dat het niet echt heel vaak voorkomt, er is bijna altijd wel een opmerking) Van de liver vererfing snapte ik inmiddels, maar zo zie je ook hoe snel er iets uit gefokt kan worden. Ik denk dat ik toch ook maar naar die lezing moet gaan volgende week. Zo leer je er elke keer weer iets bij. (O,ja Fluit wil ook nog iets zeggen: wist je dat mama vreemd is gegaan  , enne pa ga je nog na de nkd? Ik moet mee van het vrouwtje omdat me niet echte zusje moet op draven))
--------------------
Groetjes Ewa
|
|
|
| Sabine van Meurs |
|
Newbie

|
nee Boebes (pa van Fluit) komt niet, wel Fluit haar half broertje,Lodewijk, eigenlijk Jonkheer Lodewijk ik neem hem alleen mee om even te komen kijken, Lodewijk is ook een halfje (broer) van Ducha, jaaaaaa die Jua is vreemd gegaan maar was wel in overleg met mij (Boebes) hoor,hahaha, komen vast hele mooie puppies van, groetjes, Sabine & Co
|
|
|
| Sabine van Meurs |
|
Newbie

|
| QUOTE (Sabine van Meurs @ 10 Mar 2010, 20:30:37) | Lodewijk is ook een halfje (broer) van Ducha,
|
schaam schaam Ducha is een volle zus van Lodewijk
|
|
|
[ Script Execution time: 0.0668 ] [ 12 queries used ] [ GZIP Geactiveerd ]
|